ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…

تماس با ما

۱۴

مرداد

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست

امام حسین ( ع) فرزند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است. ایشان در سال چهارم هجری به دنیا آمدند و پیامبر نام مبارکشان را حسین نهاد.

پیامبرفرمود: ((حسین ازمن است و من از او)). نه امام دیگر شیعه، از نسل امام حسین (ع) هستند. ایشان در سال61 هجری به دستور یزید، پسر معاویه، در کربلا به شهادت رسید.

 یکی از شرط های امام حسن (ع) با معاویه، تعیین نکردن ولیعهد و جانشین برای خودش بود. اما پس از شهادت امام حسن(ع)، معاویه این شرط را زیر پا گذاشت و یزید، پسر خود را به جانشینی منصوب کرد. امام حسین (ع) به سبب مشاهده ی انحراف در اسلام و تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت به دست معاویه و فرزندش، از بیعت با آنها امتناع کرده و فرمودند : ((ما اهل بیت پیامبر و سر چشمه ی رسالت هستیم.  یزید مردی فاسق است و من با  او بیعت نمی کنم. ))  بیعت نکردن و تسلیم نشدن در مقابل یزید، به واقعه ی کربلا و شهادت مظلومانه ی حضرت امام حسین (ع)منجر شد.  

آیا میدانید

امام حسین (ع) به شجاعت و بلند نظری مشهور است.

ازسخنان ایشان است که میفرمایند : (( اگر دین ندارید، دست کم آزاده باشید.))  و (( بخشنده ترین مردم کسی است که به هنگام توانایی عفو کند.))

 

برگرفته شده از کتاب دایره معارف مدرسه      By: محمدصادق توپا حیدری

تصاویرزیر مربوط به محرم 1391 میباشد که توسط آقای مقداد توپا ابراهیمی برای سایت دهکده الیت ارسال شد .

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

۲۳ نظر در “امام حسین (ع)

  1. علی توپا اسفتدیاری گفت:

    ممنون از محمدصادق درود بر مهندس مقداد عزیز

  2. کیا دلیری گفت:

    عکس های زیبا و ماندگاری است که در خاطره و آرشیو خواهد ماند.تشکر مقدادجان

  3. سام دليري گفت:

    آقای میردار هریجانی خسته نباشید( از اینکه فقط در تصاویر شما عکس سینه زنی التجها رانمایش دادید)
    ولی این را بدان لطفا از جناه گیری بپرهیزید چون که دودش به چشم خودتان خواهد رفت چون بیشتر جمعیت تجن کلا را درج تشکیل دادند و بهتر است این محل را درج کلا بنامیم
    اما تنها محلی که خالص مانده همان الت است وآن را هم با خرید زمینهایش که در برنامه ما می باشد مثل دزماکوتی نکرس تجن کلا و شورایی آن مال التج بود ما درجها به دست آوردیم
    چون خودتان با تفرقه افکنی خواستید(بنی آدم اعضای یکدیگرند)

  4. توپااسفندیاری گفت:

    با سلام به همه دوستان وبزرگواران-گفتار ونوشتار هرانسانی بیانگر شخصیت اوست برادر عزیز جناب آقای سام دلیری روی سخن من باشمااست -دایی ابن علی سام دلیری ودایی رحمان سام دلیری ودایی خضر همه ازبرادران درج ساکن تجن کلا هستند درمراسم بودند ودرتصاویرهم هستندتازه این عکس هامربوط به عاشورای سال قبل هست که اکثر برادران درج تواین روز به محل خود می روند ودرتجن کلا نیستند -ازاین سخن هاکه بگذریم ضرب المثلی هست که میگویند کافرهمه رابه کیش خود می پندارد چون شما فکرخودتان کوتاه هست وجناح نه جناه میگیرید فکر می کنید افراد دیگر هم مثل شماهستند شورایی تجن کلا هم مبارکتان انشالله به مراحل بالاتر بروید ماشمارو بیگانه نمیدانیم ولی توصیه می کنم درافکار خودتان تجدید نظر کنید -موفق باشید

  5. ازاهالی روستای تجن کلا گفت:

    سلام راستی عکس دایی بمانعلی سام ودایی شمس الله هم هست -برای آقای سام متاسفم که باعینک بدبینی به همه مسایل نگاه می کنند البته به همه عزیزان برادران وخواهران درج جسارت نمی کنم به دوست عزیزی که که خودشان جناح گرفتند را می گویم تو عزاداری اما حسین(ع) دنبال اینگونه مسایل بودن عیب است باتشکر از آقای منصوری بابت تمام زحماتی که دراین سایت می کشند

  6. ابراهیمی گفت:

    دایی اقبا وبغل دستی اش -رحمان سام-ابن علی سام-بمانعلی سام-خضروشمس الله همه از برادران درج ساکن تجن کلا هستند درچند قاب تصویر دیده می شوند چگونه این دوست ماندیده تعجب می کنم اینقدر که اسامی شان زیاد بود در چند مرحله که دوستان نام شان بردند باز یکی از قلم افتادجهت روشن شدن ذهن مبارک آقای سام که پیام داده بودند ۶نفر از برادران درج درتصاویر مشاهده می شوند بقول آقای توپااسفندیاری کافر همه رازکیش خویش می پندارد

  7. باسلام
    من اسامی افراد دلیری را نام نمی برم فقط آقای سام دلیری که کامنت دادند دوباره خوب عکس ها را مرور کند ما که با فتوشاب پشت این عکس ها را فونت یا منظره ای نذاشتیم کاملا مشخص است افراد دلیری ساکن تجن کلا در این روز که روز عاشورا پارسال بود کم حضور داشتند و اکثرا به محل خود دلیر ،نوکرس، مچر ،رفته بودند ما نخواستیم فرق قایل شویم همه باهم خویشاوندی کردیم و فامیل یا رفیق هستیم این عکس ها کاملا از زاویه های مختلف دورتا دور داخل مسجد را نشان میدهد برای ما التج یا درج فرقی ندارد همه باهم برادریم و برای بهترشدن آبادانی محل باید تلاش کنیم . التماس دعا

  8. اسکندرمیردار گفت:

    سلام گرم به دوست گرفتار والبته ناشناسم آقای سام دلیری احتراما برای تصاحب پست شریف شورای الیت سرمایه ات را جهت خرید زمین هدر نده زیرا ما در شورای قبلی الیت تنها یک نیمچه دلیری در میان خود داشتیم وایشان را شورا کردیم وبسیار هم راضی هستیم آقای اردشیر کیادلیری البته اگر با این جناه بندی اورا درج بدانی , شما قبول زحمت وخدمت بفرما دوره بعد حداقل ۵۰رای بامن. مهم شایستگی خدمت به مردم است وگرنه من نالایق اگر ۱۰۰رای هم بیاورم من میمانم وباد گلو

  9. سینا توپااسفندیارے گفت:

    فک ھاکنم اقاے سام دلیرے از خجالت او بو`

  10. پیمان سام دلیری گفت:

    ایول داش مقداد که صمیمی ترین دوستم است از برخورد شما کاملا مشخص است که برای شما فرقی نمیکنه التج یا درج ، منش و بزرگی شماست همه با هم رفیقیم من به نوبه ی خودم از شما مهندس مقداد عذرخواهی میکنم حداقل تطابق فامیلی با سام دلیری دارم

    داش مقداد تشکر بابت عکس ها و اینکه برای ارتقا ی فرهنگ کوهستان و الیت زحمت میکشد موفق و موید باشید سرزمین الیت وبلاگ شما بسیار زیباست بیشتر اوقات از طریق موبایل سر میزنم چندبار خواستم نظر بذارم فقط نمیدانم چرا نظر ارسال نمیشد.
    با احترام دوستدار شما پیمان سام دلیری

  11. قربان توپااسفندیاری گفت:

    سلام -وقتی نوشته های داداش اسکندر که درجواب آقای سام دلیری داده اندرا خواندم برخودبالیدم که همواره سعی کرده ام افرادی نظیر داداش اسکندر را درالیت که کم هم نیستند_درتعصب وغیرت داشتن آگاهانه به الیت _درنهایت ادب سخن گفتن ونوشتن -_رفتاروکردارپسندیده داشتن- تواضع ومتانت-وبه موقع تذکردادندآن هم به اندازه شعور طرف مقابل را الگوی خود قراردهم وبه وجود تمام دوستان که درنهایت احترام جواب آقای سام دلیری رادادند افتخار می کنم امیداست بااتحاد -همدلی وبرادری کوهستانی آبادوسرافراز داشته باشیم وازافکار ورفتارهای که باعث نفاق وتفرقه هست بپرهیزیم -به یاری حق سربلندوپایدارباشید

  12. درج گفت:

    ما همه انسانیم و فارغ از نژاد، عقیده، جنسیت‌ و دیگر ممیزه‌ها و تفاوت‌های‌مان از کرامت، منزلت، حقوق و آزادی‌های برابر برخورداریم. از این رو، اگر چنان‌چه بر بنیاد این نگرش و باور، به هم بنگریم و باهم رفتار کنیم، بی‌تردید مناسبات‌مان در حوزه فردی، خانوادگی و اجتماعی، عادلانه و اخلاقی خواهد بود و شد. مشکلات و مسایل موجود در مناسبات و الگوهای فکری و رفتاری ما به انسان‌شناسی‌مان باز می‌گردد.
    در پایان تشکر ویژه از اقای مقداد ابراهیمی که تساوی را رشته کار خود قرار داده است

  13. درج آبرنگی گفت:

    آقا مقداد تشکر بابت عکس های زیبا و انکه هر فردی با چشم دل ببیند متوجه می شود که فرقی قائل نشدید و تصاویر را اختصاصی از طایفه ای نکردید درود بر دیدگاه و قلب مهربانت

  14. عیسی میردار گفت:

    تشکر فراوان به همه دوستان چه درج و چه التج بابت نکته نظرات و تذکرات بجایشان.اینست اتحاد کلارستاقیان که در کمال احترام به یکدیگر درس رفاقت میدهند.همانطوریکه این حقیر بعنوان خادم از اهالی بزرگ التج در منطقه و سکونتگاه مردم فرهیخته درجها(البته اکثریت ساکنین)درس مرام و اتحاد یاد گرفته و به خود میبالم.

  15. كيادليري از آبرنگ گفت:

    آقای اسفندیاری که به دنبال شورانیدن التج بر علیه درج می باشی آقای سام دلیری حقیقت را بیان داشتندمثل اینکه حقیقت برایتان تلخ است درجهای تجن کلا تنها نیستند سیلی از جمعیت درج تباران در پشت آنان قراردارند
    حالا جالب است که شما التج ها چندین گروه هستید و هر کدام در صدد بر اندازی یکدیگر

  16. مهدی سام دلیری گفت:

    سلامی به گرمی آب گرم دلیر و سلامی به بلندای زرین کوه و سلامی به زلالی چشمه های دلیر و الیت و سلامی به قلب پاک مردم کوهستان و سلامی به دستان گرم و بامحبت روستاییان کلارستاق
    بنده از اهالی روستای کوهستانی دلیر هستم از همه ی کسانی که برای فرهنگ و پیشرفت منطقه مخصوصا در فضای اینترنتی سایت دهکده الیت و وبلاگ سرزمین الیت دارند تلاش تا به همه جهانیان روستای زیبای خود را هرجه بهتر و باطراوت تربشناسانند بسیارسپاس گذارم ای کاش اهالی دلیر هم یکی پیدا میشد تا روستای به این بزرگی که از ۵ روستا تشکیل شده را به جهانیان معرفی کند آقای منصوری خداقوت آقای مقداد توپا ابراهیمی خدقوت و دست مریزاد …
    آقا مقداد عکسهای خوبی بود و هیچ سانسوری وجود ندارد موفقیت شما آرزوی قلبی ماست.

  17. كيادليري ساكن اسبق تجن كلا مقيم كرج گفت:

    یکی از معضلاتی که در روستاهای ما وجود دارد و همدلی و اتحاد مردم روستا را تهدید می کند روحیه طایفه گری افراطی است که از دوران گذشته تاکنون در جامعه روستایی ما، دغذغه آفرین بود ه و باعث درگیری های قومی و قبیله ای در دوران متمادی شده است.
    اینک با توجه به اینکه هر خانواده روستا از یک یا چند فرد تحصیل کرده بهره مند است باید توقع داشت که این نگرش دوران گذشته (قومیت گرایی ) که جز درگیری و کدورت میان مردم چیزی به با نیاورده به کناری گذاشته شود.
    همانطوری که می دانیم در دنیای کنونی که ارتباطات نقش تعیین کننده ای ایفا می کند. کشورهای جهان به این باور رسیده اند که باید اتحاد و همدلی در پیش بگیرند تا به پیشرفت و توسعه برسند . بدین ترتیب ملیت های مختلف اروپایی ، اتحادیه اروپا را شکل داده اند تا از این طریق بتوانند زمینه برای پیشرفت و اقتدار شا ن را فراهم کنند.
    با توجه به بهره مندی خانواده های روستایی ما از افراد تحصیل کرده، باید نگاهها دگرگون شود و از نسل اندیشمند کنونی توقع داریم که دیگر گونه بیندیشد و از تفکرات ساده انگارانه گذشته که از بی سوادی و کم دانشی پدرانمان نشات گرفته فاصله گرفته وبا نگاهی نو و اندیشه ای تازه جهت همدلی بیشتر و اتحاد و همبستگی گام بردارد. و روحیه اتحاد و همدلی را در جهت آبادانی و عمران روستا تقویت کنیم.
    چو ایران مباشد تن من مباد

  18. دورگه گفت:

    با سلام و ادب به محضر مبارک تمامی التج ها و درج های جهان ،هر کجا هستید سرفراز و بالنده باشید. باشرمندگی باید عرض کنم که شما بزرگواران به درستی املا هایتان توجه ندارید.در بیشتر پیام ها غلط املایی وجود دارد و این باعث شرمندگی مردم هردو روستا است .برای نمونه در پیام فردی به نام اسکندر نیز مانند آن عزیز افراطی دلیر تبار،کلمه ی (جناح )،(جناه )نوشته شده که در اینجا مفهومی ندارد.به فرهنگ فارسی معین و عمید(عمید،حسن. امیر کبیر،تهران۱۳۶۹صفحه ۵۱۰) مراجعه کردم جناح درست بود نه «جناه »ومعنی آن چنین است:بال مرغ ،دست و بازوی انسان .اجنحه و اجنح جمع-و نیز جناح ،هر یک از دو طرف لشکر که در میدان جنگ در سمت راست ، چپ و قلب قرار می گیرد .البته فردی به نام توپا اسفندیاری بجا و به درستی در آخر پیام خود به این سهو(نمی گویم غلط)املایی اشاره کردند .جهت اطلاع آقای اسکندر میر دار باید عرض کنم که آقای اردشیر کیا چارباغی شورای منتخب مردم نبود و در طول شش سال خدمت خود که در اینجا به ایشان خسته نباشید میگویم، نماینده ی منصوب بخشداری کلار دشت و بعد هم مرزن آباد بود .دور گذشته الیت شورای منتخب نداشت و مردم الیت از انتصاب او به اصطلاح روحشان هم خبر نداشت،هرچند انسانی شریف وشایسته هستند. چقدر خوب است که در پیام هایمان از قول خودمان بنویسیم نه مردمی که معلوم نیست چقدر ما ونظریات مارا قبول دارند .به شعور مردم اعم از الیتی یا دلیری احترام بگذاریم و از فراز برج عاج بدانها ننگریم .لطفا هم جناب سام که یکجا خود را نماینده ی مردم دلیر پنداشت و هم جناب اسکندر که بسته ای رای پنجاه تایی از جیب مبارک در آوردند و برا ی آقای سام حواله کردند در اعلام نظرات خو د بیشتر احتیاط کنند .
    حضرات آقایان لطفا قیم مردم نشوید !بگذارید هرکس صاحب رای خود باشد.
    با تجدید احترام

  19. بهروز شمس‌پور گفت:

    به دو رگه عزیز
    سلام . گاهی پیش می‌آید افراد در گفتار و نوشتار از کلمات غلط تلفظ شده یا نوشته شده در جواب افراد عصبانی استفاده می‌کند تا او را مجاب کند که آرامتر باشد. البته آقای اسکندر میردار جا داشت که بنویسد : جناه!گیری. که آقای سام متوجه غلط املایی‌اش بشود.
    پیش بسوی ایرانی آباد و همدل

  20. التج گفت:

    در جواب دورگه یا توپااسفندیاری که معنی جناه وجناح را برعکس نوشتند

    جناح به معنی: بال مرغ -دست و بازوی انسان – گناه – بزه

    جناه به معنی:جمع جانی گناه کار

    با اطلاع بیشتر به معنی واژگان فارسی به فارسی اینترنت مراجعه نمایید

  21. عیسی میردار گفت:

    با سلام واحترام دوباره خوشحال شدم از اینکه بهانه ای دست داد بعنوان یک عضو کوچک از مردان بزرگ کوهستان که حداقلها را نسبت به قوانین شوراها یاد گرفتم عرض کنم که طبق بند ۷ ماده ۷۰قانون شوراها انتخاب شورای انتصابی از طریق شورای بخش با مشورت معتمدین و بزرگان همان روستا و بخشدار محترم انتصاب میگردد.بنابراین ما اهالی الیت نیز با افتخار از بزرگانی همچون آقایان اردشیر کیا و آقارضا اسفندیاری حمایت کردیم.

  22. حسین توپاابراهیمی گفت:

    با درود محضر همه دوستان و عزیزان بویژه برادر ارجمند و دوست داشتنی و فرهیخته ام جناب آقای منصوری از نقطه نظرات بهره ها بردم..ولی راستی چه ارتباطی با اصل موضوع داشت؟هرچند برخی نظرات مثبت و لازم برای اتحاد و همدلی و هم فکری.آن هم کمتر از ده درصد.
    بی مناسبت نمی دانم کلامی از امام حسین(ع) را در اینجا بیاورم:”الِرفقُ لُبٌ” مهربانی،خردمندی است.َ

  23. التج گفت:

    اینکه برادر درج ما گفته است که درمیان التجیان گروه بندی وجود دارد وتا حد ساقط کردن وریشه کن کردن همدیگرتلاش می کنن پربی راه نگفتن واین باعث خجالت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فيسبوک اینستاگرام تلگرام